Introduktionskurs

Boka introduktionskurs - Klicka här!

Kursavgiften avser per person, klicka här för aktuell prislista.
Utbildningen tar cirka tre timmar och är giltigt i fem år.
Obs! Handledarboken ingår ej i kursavgiften. (Säljes separat för 100kr.)
Hos oss kan du genomföra den obligatoriska Introduktionsutbildningen/Handledarkursen för privat övningskörning. Utbildningen är obligatorisk för såväl handledare som elev, dock behöver man ej gå kursen tillsammans. I kursen ingår intyg(skickas elektroniskt), syntest, fika och genomgång Lommastrands undervisningsplan(godkänd av Trafikverket).
Bra att veta:
Eleven måste vara minst 15 år och 9 månader för att få gå kursen. (Måste dock ha fyllt 16 år för att få övningsköra)
Både elev och handledare ska kunna legitimera sig med giltigt svenskt legitimation(pass/ID/körkort) vid kurstillfället. Saknar eleven godkänd ID-handling kan handledare/målsman intyga elevens identitet.
Som handledare kan du ha max 15 elever, och som elev kan du ha obegränsat antal handledare.
Rekommenderat att göra innan kursen:
Elev - Ansök om Körkortstillstånd
Handledare - Ansök om Handledarskap

Är något oklart? eller har ni några funderingar?
Välkomna då att Kontakta oss
eller använd formuläret nedan.